Blogger tarafından desteklenmektedir.

Arama Motoru Optimizasyonu Hakkında

Arama motoru optimizasyonunun (SEO) temelleri

Google indeksini güncel tutmak için internet içeriğini her gün, her gece durmaksızın taramaktadır. 

Arama motoru optimizasyonu sadece organik arama sonuçlarını etkiler. Google AdWords gibi ücretli veya “sponsorla sağlanan” sonuçlar üzerinde etkisi yoktur.

                                                                                           



Sayfa başlıklarını başlık etiketleri kullanarak gösterin;
Başlık etiketi, hem kullanıcılara hem de arama motorlarına belirli bir sayfanın konusunun ne olduğunu belirtir. Bir HTML dokümanında <title> etiketi <head> etiketi içinde bulunmalıdır. İdeal olarak sitenizdeki her sayfa için özgün bir başlık oluşturun.
Sayfanın başlık etiketleri içeriğinin arama sonuçlarında görünmesi
Eğer dokümanınız arama sonuçları sayfasında görünüyorsa, başlık etiketi içeriği genellikle arama sonucundaki ilk satırda görüntülenir.Kullanıcıya, aradığı terimle bulduğu sayfanın ne kadar ilgili olduğunu göstermeye yardımcı olur. Anasayfanızın başlığında web sitenizin/işletmenizin adı yer alabilir ve ayrıca bulunduğunuz bölge veya temel faaliyet alanlarınız ve hizmetleriniz gibi bazı önemli bilgileri ekleyebilirsiniz.









































Arama motoru

Anahtar kelimeler veya belirtilen diğer terimlerle İnternet’teki mevcut verileri arayan bir bilgisayar işlevi veya bu işlevin bulunduğu bir program. 
<head> etiketi
HTML belgesindeki üstbilgiyi gösteren bir öğe. Bu öğenin içeriği tarayıcıda görüntülenmez.
HTML (HyperText Markup Language)
Bu dil, web sayfası belgelerini tanımlamada kullanılır. Belge metni, köprü metinleri ve gömülü görseller dahil, web sayfalarının temel öğelerini belirtir.
Arama sorgusu
Arama motorlarında arama yaparken kullanıcının girdiği bir veya birden fazla terim.


Sayfa içeriğini etkili olarak anlatan bir başlık seçin;



  • Sayfadaki içerikle ilgisi olmayan bir başlık seçmeyin.
  • “adsız” veya “yeni sayfa 1” gibi anlamsız başlıkları kullanmayın.

Her sayfa için ona özgü başlık etiketleri oluşturun;
Sayfalarınızın her birisinin ideal olarak kendine özgü bir başlık etiketi olmalı, böylece Google bu sayfanın sitenizdeki diğer sayfalardan nasıl farklı olduğunu anlayabilir.




  



Bir sayfanın tanım (“description”) meta etiketi, Google ve diğer arama motorlarına sayfanın ne hakkında olduğuna dair özet bilgi sağlar (1) Sayfa başlığı birkaç kelime veya deyimden oluşurken sayfanın tanım meta etiketi bir veya iki cümleden veya kısa paragraftan oluşabilir. Google Web Yöneticisi Araçları içerik analizi bölümü, tanım meta etiketlerinin çok kısa, çok uzun veya çok defa tekrarlandığını belirten kullanışlı araçlar sağlar (aynı bilgi başlık <title> etiketi için de sağlanır).
Başlık etiketinde olduğu gibi, tanım meta etiketi de HTML dokümanınızın <head> etiketi içinde yer almalıdır.

Tanım meta etiketleri önemlidir, çünkü ; Google bunları sayfalarınız için kısa bir özet olarak kullanabilir. “Kullanabilir” diyorum, çünkü sayfanızdaki yazılı metinde arama terimiyle eşleşen bölümü de görüntüleyebilir. Snippet’lar bir sayfanın başlığının altında, sayfanın URL’sinin üstünde görüntülenir. Kullanıcı araması ile eşleşen terimler snippet bölümünde koyu renkle belirtilir (2). Bu şekilde kullanıcıya aradığı terimin sayfadaki içerik ile eşleşip eşleşmediği hakkında ipucu verilir (3). Aşağıda görülen başka bir örnekte ise daha alttaki sayfada bulunan bir makale sayfasındaki tanım meta etiketinden (idealinde kendi tanım meta etiketi girilmiş olmalıdır) özet bilgiyi göstermektedir.








Snippet

Bir arama motorunun arama sonuçlarındaki sayfalarda ilgili web sayfasının başlığı altında görüntülenen metin. Web sayfasının özeti ve/veya arama kelimeleriyle eşleşen sayfa kısımları görüntülenir.
Alan adı
İnternet’te bir bilgisayarın veya ağın konumunu gösteren adres. Bu adlar, yinelenmeyi önlemek için kontrol altındadır.



  • Sayfa içeriği ile ilgisi olmayan tanım meta etiketi yazmayın
  • “Bu bir web sayfasıdır” veya “ Beyzbol hakkında sayfa” gibi genel tanımlar yazmayın
  • Tanımı sadece anahtar kelimelerle doldurmayın
  • Bütün sayfa içeriğini kopyalayıp tanım meta etiketine yapıştırmayın
  • Sitenizdeki sayfaların hepsinde ya da çoğunluğunda aynı tanım meta etiketini kullanmayın






















                          URL’lerinizin yapısını geliştirin
Web sitenizdeki dokümanlar için açıklayıcı kategoriler ve dosya adları vermeniz, hem sitenizin daha düzenli hale getirilmesine hem de dokümanlarınızın arama motorları tarafından daha iyi taranmasına yardımcı olur.

Son olarak, unutmayın ki bir dokümanın URL’si Google’daki arama sonuçlarının bir parçası olarak dokümanın başlığı ve snippet bölümü altında görüntülenir.





















Tarama
Web sitelerinin, dizine eklenmek üzere, arama motoru yazılımıyla (botlar) araştırılması.
Alt alan adı
Normal bir alan adından daha dar bir kategoriyi tanımlamak için kullanılan bir tür alan adı.
Kök dizin
Bir site ağaç yapısının en üstündeki dizin. Bazen kök olarak adlandırılır.
Kullanıcılarınız ve arama motorları için anlaşılması kolay bir URL seçiniz! URL’lerde kelimeler kullanın


  • Gereksiz parametreler ve ID değerleri bulunan uzun URLler oluşturmayın
  • “sayfa1.html” gibi genel sayfa adları seçmeyin
  • Sayfa adında “baseball-cards-baseball-cards-baseballcards.htm” gibi anahtar kelimeleri tekrar tekrar kullanmayın






  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder