Blogger tarafından desteklenmektedir.

Etkin SEO yapılandırması için Site Yapısı ve İçerik Optimizasyonu

Web siteniz gerek tasarımı, gerek içeriği açısından son derece doyurucu olabilir, sitenizin adresini bilen binlerce kişi tarafından ziyaretçi akınına uğruyor olabilirsiniz. Peki ya sitenizin adresini bilmeyen milyonlarca kişiyi göz ardı mı edeceksiniz? Bu hızlı başlangıç kılavuzu niteliğindeki yazımızda, arama motoru optimizasyonunun temellerini öğrenecek, sayfanızın arama motoru sonuç sayfalarındaki sıralamasını arttırmak için dikkat edilmesi gereken püf noktalarını bulacaksınız.
Başlamadan önce belirtmemiz gereken bir nokta var ki hiçbir SEO tekniği sizi bir gecede zirveye çıkarmaz. Arama motorlarında üst sıralarda SEO aracılığı ile yer almak uzun ve dikkat gerektiren bir süreçtir. Kesinlikle yılmayın ve çok daha önemlisi,black hat SEO teknikleri adı verilen ve arama motorlarının kısa süre içerisinde fark edebildikleri SEO hilelerine başvurmayın. Bu teknikler size kısa süre içerisinde pozitif getiri sağlasalar da, bir süre sonra arama motorları bunu fark edecek ve sitenizi veritabanlarından kaldıracaklardır. Bunu istemezsiniz, öyle değil mi? Sakin olun, ağırdan alın, dürüst olun ve sonuç almayı bekleyin.






















301 yeniden yönlendirme birçok webmaster’ın ihtiyacını duyduğu ve kullandığı bir işlemdir. 301 yönlendirme eski sitenizi yada sayfanızı değerleri ile birlikte yeni adresinize yönlendirmenizi sağlar. Burada üzerinde durulması gereken husus 301 yönlendirme ile sayfanızın tüm değerlerini  yeni adresinize taşımış oluyorsunuz. Filtreye düşürülen sitelerde 301 yönlendirme kullanılmaması gereken bir işlemdir.Filtre yada herhangi bir ceza uygulamasının olmadığı durumlarda, sitenizdeki url değişikliklerinde yada site değişikliklerinde yeni adreslere geçişte tüm arama motorlarınca kullanılması tavsiye edilen bir işlemdir. Google’ın bu yönlendirme işlemi ile ilgili açıklamasını okumanızı tavsiye ederim. 
On page seo çalışmalarında 301 yönlendirme kullanın;
Bize gelen seo işlerinde genellikle yapılan siteler sef link yapısı ile oluşturulmayıp sayfalar genellikle news.php?id=22 şeklindedir. Daha öncesinden bu sayfalara backlink geldiği için burada yapmanız gereken işlem url yapısını seo uyumlu url yapısına çevirdikten sonra eski sayfanızı 301 yönlendirme ile yeni sayfanıza yönlendirmek olacaktır.  Bu yapacağınız işlem ile hem eski sayfanızın otoritesini ve değerini (gelen linkler vs.) yeni sayfanıza taşıyacak hemde seo uyumlu link yapısına geçmiş olacaksınız. Bu işlemden sonra sayfanızın anahtar kelimede kısa sürede yukarılara doğru yükseliş gösterdiğini göreceksiniz. Çünkü arama motorları açısından url yapısı büyük öneme sahiptir.
Gezinti çubuğuna bağlantı ekleme :
Web sitenizdeki diğer sayfalara, dış Web sitelerine veya dosyalara ya da e-posta adreslerine bağlantı sağlamak için gezinti çubuğunu kullanabilirsiniz.

Bağlantı eklemek istediğiniz gezinti çubuğunu seçin.
Biçim menüsünde, Gezinti Çubuğu Özellikleri'ni ve sonra Genel sekmesini tıklatın.
Bağlantı Ekle'yi tıklatın.

Bağlantı Ekle iletişim kutusunda, aşağıdakilerden birini yapın:

Web sitesindeki başka bir sayfaya bağlantı ekleme :

Bağla'nın altındaki, Bu belgede yerleştir'i tıklatın.
Bu belgede yer seç'in altında gezinti çubuğuna bağlamak istediğiniz sayfayı tıklatın.
Gösterilecek metin kutusuna gezinti çubuğunda görünmesini istediğiniz metni yazın ve sonra Tamam'ı tıklatın.


Gezinti Çubuğu Özellikleri iletişim kutusunda Tamam'ı tıklatın.

                   Xml - Site Haritası :


Site haritası Protokolü sayesinde bir web tasarımcısı arama motorlarını, bir web sitesindeki taranacak URLler hakkında bilgilendirebilir. Bir site haritası bir sitedeki URLleri listeleyen bir XML dosyasıdır. Bu dosya sayesinde web tasarımcıları, taranacak sayfalarının üzerinde daha fazla kontrole sahip olurlar. Arama motorlarına hangi sayfanın ne sıklıkla değiştiği, en son ne zaman güncellendiği ve sitedeki hangi sayfa diğerlerinden daha önemli, öncelikli gibi bilgileri bu dosya ile gönderebilirler. Bu yolla arama motorları web sitelerini tararken daha verimli olabilmektedirler.
Site haritanızı, kendiniz bir scriptle ya da internetteki ücretsiz araçlarla oluşturarak sitemap.xml adıyla ana klasörünüze koyabilirsiniz.
Bu dosyanın ana klasörünüzde olması önerilir. Eğer yeri açıkça belirtilmemişse arama motorları ilkin ana klasörünüzde sitemap.xml dosyasını ararlar. Site haritanızı sitemap.xml adıyla ana klasörünüze koyarak henüz bilmediğiniz başka arama motorlarının da sitenizi keşfetmesini kolaylaştırmış olursunuz.
Flash tabanlı içerik ekleme :

Sayfa görünümünde, belge penceresinin altındaki Tasarla  düğmesini tıklatın.
Ekle menüsünde, Resim üzerine gelin ve Flash Biçiminde Film'i tıklatın.
Macromedia Flash dosyasını bulup tıklattıktan sonra Ekle'yi tıklatın.
Animasyonlu Flash içeriğini görüntülemek için Sayfa görünümünde, belge penceresinin alt kısmındaki Önizleme  düğmesini tıklatın.
Web sitenize Microsoft FrontPage'deki Klasör Listesi'nden veya Microsoft Windows Gezgini'nden bir dosya sürükleyerek de Flash tabanlı içerik ekleyebilirsiniz.
Web sayfanıza köprü ekleyerek de bir Flash dosyasına bağlantı yapabilirsiniz.
Site ziyaretçilerinin Flash tabanlı içeriği görmeleri için, Macromedia Flash Player yüklemiş olmaları gerekir.
Erişebilirlik :
Web sitenizi planlarken, aralarında engelli kullanıcıların da bulunduğu geniş bir ziyaretçi yelpazesinin sitenize erişebilmesi için neler yapabileceğinizi düşünmeniz önem taşır. Microsoft Publisher, bilgisayarı erişilebilirlik araçları yardımıyla kullanabilen engelli kişilerin Web sitenize daha kolay erişebilmesini sağlamak üzere çeşitli özellikler sunar.

404 (Bulunamadı)
Bulunamadı hataları hakkında :

Google, bir sayfadan bir başkasına giden bağlantıları izleyerek içeriği keşfeder. Genellikle sayfayı sildiğiniz, yeniden adlandırdıktan sonra eski URL'yi yeni bir sayfaya yönlendirmediğiniz veya bağlantıda bir yazım hatası yaptığınız için, Googlebot var olmayan bir sayfayı ziyaret etmeyi denediğinde Bulunamadı durum hatası (genellikle 404 HTTP durum kodu) döndürülür.

Bulunamadı hatalarını çözme
Genellikle, 404 hataları sitenizin Google'daki sıralamasını etkilemez ve bunları, güvenli bir şekilde yok sayabilirsiniz. Bunlar çoğunlukla yazım yanlışlarından, yanlış yapılandırmalardan (örneğin, bir içerik yönetimi sistemi tarafından otomatik oluşturulan bağlantılar nedeniyle) veya Google'ın, JavaScript gibi katıştırılmış içerikteki bağlantıları tanımaya ve taramaya yönelik yapmış olduğu daha fazla çalışmadan kaynaklanır.

Geçersiz bağlantıların geldikleri yerleri görmek için URL'yi tıklayın. Hata iletişim kutusunda, Bu sayfalardan bağlantı verildi sekmesini tıklayın. Bağlantılar kendi sitenizden geliyorsa, bunları düzeltin veya silin. Harici bir siteden geliyorlarsa, bu verileri sitenizin kullanıcı deneyimini iyileştirmeye yardımcı olması için kullanabilirsiniz. Örneğin, geçerli bir URL'nin yanlış yazılması (www.example.com/awesome yerine www.example.com/awsome) muhtemelen bir kişinin sizinle bağlantı oluşturmak isteyip bir yazım yanlışı yaptığında ortaya çıkar. Bir 404 hatası döndürmek yerine, yanlış yazılan URL doğru URL'ye 301 yönlendirebilir ve söz konusu bağlantıdan istenen trafiği yakalayabilirsiniz. Ayrıca, kullanıcıların sitenizde 404 kodlu bir sayfaya geldiklerinde "404 Bulunamadı" iletisini bulmaları yerine aradıkları sayfayı bulmalarına yardımcı olabilirsiniz. Ancak bu, yalnızca yanlış bağlantı önemli ölçüde trafik oluşturuyorsa çabanıza değecektir.

Yanlış bağlantıya sahip bir sitenin web yöneticisiyle iletişim kurup bağlantıyı güncellemesini veya kaldırmasını da isteyebilirsiniz.

404'ler web'in tamamen normal (ve birçok açıdan istenen) parçalarıdır. Sitenize ilişkin her bağlantıyı denetleyebilmeniz veya Web Yöneticisi Araçları'nda listelenen tüm 404 hatalarını çözebilmeniz pek mümkün değildir. Bunun yerine, sıralamanın en üstündeki sorunları kontrol edip mümkünse bunları düzeltin ve işinize devam edin.

 404.html Sayfası Nasıl yapılır ?

KOD DÜZENLEME PROGRAMINIZ YOKSA :
Masaüstü veyada herhangibir klasöre girip, Sağ Tuş > Yeni > Metin Belgesi > diyip içine girip gerekli kodlarımızı koyup > üst menüden ” dosya ” ve ” Farklı Kaydet ” diyip dosya ismini 404.shtml şeklinde girerseniz 404 sayfanızı oluşturmuş olursunuz.

404.shtml dosyasına yönlendirme kodu koyup anasayfaya nasıl yönlendirebiliriz. ?

<meta http-equiv=”refresh” content=”5;URL=http://SİTEADRESİNİZ.COM“>


( 5 yazan yer 404 sayfanıza girince kaç saniye sonra o adrese yönlenmesini istiyorsanız süresini ona göre ayarlayabilirsiniz. )


404 hata sayfası yapımı:

Bu yazımda 404 hata sayası nasıl yapılır ondan bahsedeceğim .Bedava hostinglerde genelde 404 vb sayfalarda reklama yönlerdiriyor buda tabi kullanıcıları acayip bi şekilde sinir ediyor ( En azından beni ) :) Mesele türkçe 100mb hosting sağlayan ogameclub
gibi ( ogameclubın sitesindeki anlatımım ve yorumlar ) yada ücretli hostinglerde direk sayfa bulunamadı hatası geliyo ziyaretçinin o olmayan sayfaya arama motorundan geldiğini düşünürsek tabi aynı anda çıktığınıda düşünürüz. Aynı zaman googleda böyle bulunamadı gibi hata sayfalarınıda sevmez. Şimdi size anlatcaklarımla kendize güzel bi hata sayfası yapabileceksiniz ===>

İlk önce bir tane .htaccess dosyası oluşturcaksınız ve içine altakileri yazcaksınız. Eğer bir .htaccess dosyanız varsa kodları en altına eklemeniz yeter. Ama dikkat edin bazi ftp programları .htaccess dosyalarını gönsermiyor en iyisi panelin ftp sinden halletmeniz bu işi.


ErrorDocument 400 /hata.html
ErrorDocument 401 /hata.html
ErrorDocument 403 /hata.html
ErrorDocument 404 /hata.html
ErrorDocument 500 /hata.html



Bu oluşturduğumuz .htaccess dosyasınızıda ftp nizin ana dizinine atıyoruz bir de yanın da hata.html adında bir dosya oluşturuyoruz eğer html bilginiz varsa içini kendiniz doldurabilirsiniz.

Google Adwords Nasıl Kullanılır:



AdWords'ü diğer reklamcılık türlerinden ayıran birkaç önemli nokta vardır. AdWords'ü kullanarak:
Örnek
Bursa yakınlarında bir pastane işlettiğinizi varsayalım. Reklamınızı yalnızca o bölgedeki müşterilere görünecek şekilde ayarlarsanız, orada yaşayan veya tatil yapan biri Google'da "Bursa yakınlarında vişneli kek" anahtar kelimesiyle arama yaptığında, reklamınızı görebilir ve işletmenizle iletişime geçmek için reklamı tıklayabilir.
Kullanıcılara, tam da sunduğunuz ürün veya hizmetler için İnternet'te arama yaptıkları anda ulaşabilirsiniz
Reklamınız, halihazırda sizin sunduğunuz türde ürün ve hizmetleri arayan kullanıcılara gösterilir. Dolayısıyla, söz konusu kullanıcıların işlem yapma olasılığı daha yüksektir.
Reklamınızın hangi web sitelerinde ve hangi coğrafi alanlarda (eyaletler, şehirler ve hatta mahalleler) görüneceğini seçebilirsiniz.
AdWords, ABD'deki İnternet kullanıcılarının %80'ine erişmektedir. Bu büyük bir kitledir.
Bütçenizi kontrol edebilirsiniz
Tıklama başına maliyet teklifi ile, reklamınız gösterildiğinde değil, yalnızca kullanıcılar reklamınızı tıkladığında ücretlendirilirsiniz. Kullanabileceğiniz çeşitli teklif seçenekleri vardır.
Aylık olarak ne kadar harcamak istediğinize karar verir ve hiçbir zaman bu tutarın üzerinde ücretlendirilmezsiniz.
Minimum harcama taahhüdü yoktur.
Reklamınızda tam olarak nelerin işe yaradığını öğrenip bunları temel alabilirsiniz
Reklamınızın nasıl performans gösterdiği (reklamınız sayesinde kaç yeni müşteri işletmenize bağlandı, bu müşteriler nerelerden geliyor ve diğer ayrıntılar) ile ilgili raporu inceleyin.
Reklamınızı düzenleyip iyileştirmek ve işletmenizle iletişime geçen potansiyel müşterilerin sayısını artırmak için AdWords araçlarını kullanın.

Kolayca kullanmaya başlayabilir ve kolayca duraklatabilir veya durdurabilirsiniz. Herhangi bir koşul yoktur.

SEO Nedir?

Search Engine Optimization (Arama Motoru Optimizasyonu) arama sonuçları üzerinde hedeflenen arama kelimelerde arama yapıldığında üst sıralarda yer almak için yapılan bir dizi işlem için verilen genel addır. Arama sonuçlarında ikinci ve üçüncü sayfada yer almak size pek bir getiri sağlamaz, zira pek çok kişi, arama sonuçlarının ilk sayfasında beliren sonuçlardan tatmin olurlar. Genel olarak herkes, hedefledikleri anahtar kelime için yapılan aramaların sonuçlarında birinci sayfada, hatta birinci sayfanın ilk sırasında yer almayı ister. Ancak bunu başarmak için sitenizi optimize etmeniz ve ona uygun olarak kodlamanız gerekmektedir.

Doğru Anahtar Kelimeleri Seçme

Doğru Anahtar Kelimeleri Seçin

Doğru anahtar kelimeleri seçmek, sitenizin içeriğine göre değişmekle birlikte ya çok kolaydır ya da son derece dikkatli olunması gereken bir süreçtir. Genel olarak herkesin arayabileceği anahtar kelimelerden kısa vadede kaçınmanız gerekebilir zira bu anahtar kelimeler için iyi sıralara gelmek oldukça zordur, ancak imkansız değildir. Anahtar kelimelerinizi gerektiği kadar keskin sınırlarla belirlemeniz önerilir. Örneğin, İzmir’de faaliyet gösteren bir ayakkabı dükkanınız var ise hedeflemek isteyebileceğiniz anahtar kelimeler “ayakkabı izmir” ya da “izmir ayakkabıcı” olmalıdır. Genel olarak “ayakkabı” ya da “ayakkabıcı” anahtar kelimeleri için optimizasyon yapmanın size pek bir getirisi olmayacaktır.
Anahtar kelimelerinizi araştırın. Hangilerinin çoğu İnternet kullanıcısı tarafından aranacağını bilin ve çalışmalarınıza o noktadan başlayın.
İçeriğe Odaklanma

İçerik daima birinci sırada gelir. Sitenizin konusu ne olursa olsun, ziyaretçilerinizi sitenizde tutabilmek için kaliteli ve doyurucu bir içeriğe sahip olmanız gerekmektedir.
Kaliteli ve sitenizin konusu ile alakalı içeriğe sahip olmak, SEO’nun en önemli alanlarından birisidir. Okurlarınıza anlamlı gelecek bir içeriğe sahip olmanız gerekmektedir. İçeriğiniz, ziyaretçilerinizi tatmin edebilmeli ve bu sayede onların sitenizi tekrar tekrar ziyaret etmesini sağlamalısınızdır.
Orjinal bir içeriğe sahip olmak çok önemlidir. Bir başka sitedeki içeriği kopyalayıp, içerisine hedeflediğiniz anahtar kelimeleri serpiştirerek başarılı olabileceğinizi zannetmeyin. Çok ama çok fazla orjinal içeriğe ihtiyacınız vardır. Eğer insanlar “web tasarımı” için arama yapmışlar ve bunun üzerinden sitenize gelmişlerse, sitenizde web tasarımı ile ilgili bir içerik görmeyi bekleyeceklerdir. Sayfanızın içeriğine alakalı anahtar kelimeler serpiştirmeyi ihtimal etmeyin. Ancak haddinden fazla ve herhangi bir anlam ifade etmeyen anahtar kelimeleri de kullanmaktan kaçının. Anahtar kelimeleriniz doğru miktarda, konumda ve yoğunlukta olmalıdır. Gerektiğinden fazla anahtar kelime kullanmanız durumunda bu arama motorları tarafından “spam” olarak algılanacak ve siteniz mimlenerek veritabanlarından kaldırılacaktır.
Orjinal içerik kadar düzenli aralıklarla güncellenen içerik de çok önenlmidir. Taze içeriğe sahip web sitesi daha çok ziyaretçi çekeceği gibi, arama motorlarının sitenizin içeriğini arşivlemesi için gönderdikleri “bot”lar da bundan hoşnut kalacaktır zira kendilerine arşivlenecek yeni bir içerik sunmuş olacaksınızdır. Ancak sitenizi sırf güncellemiş olmak için de güncellemeyin. Botlar, güncellemelerinizin site içeriğinin geneline katkı sağlamadığı sürece sitenizi yeniden arşivlemek istemeyeceklerdir. Sadece ziyaretçilerinizin hoşuna gidecek yeni bir içerik verdiğiniz sürece sorun yok.

Doğru Alan Adı Seçimi
Hedeflediğiniz anahtar kelimeleri içeren bir alan adı kullanmak size zaman kazandırır.
Hedeflediğiniz anahtar kelimeleri içeren bir alan adı kullanmak size zaman kazandırır.
Aslında bu işin zor kısmıdır. Eğer mümkünse, web sitenizin yer aldığı alan adı içerisinde hedeflediğiniz anahtar kelimelerden bazılarının yer aldığından emin olun. www.webtasarimizmir.com alan adı, arama motorlarının gözünde, www.firmaismi.com alan adından daha değerli olacaktır. Ancak doğru anahtar kelimeleri içeren bir alan adı almak zordur ve bu alan adını bulduğunuzda da, firmaismi.com alan adına kıyasla daha çirkin bir görünüme sahip olacaktır. Ancak buna rağmen alan adınızda hedeflediğiniz anahtar kelimelerin yer almasının SEO açısından çok yüksek miktarda önemi vardır.

Güzel URLler Kullanma
Hem insanlar hem de makineler tarafından okunabilir URLler kullanın.
Hem insanlar hem de makineler tarafından okunabilir URLler kullanın.
Parametrelerin bir istek dizisi (query string) kullanılarak aktarıldığı URL şemaları, arama motorlarının sitenizin içeriğini arşivlemelerini zorlaştıracaktır. Daha da önemlisi, URL’nin bir parçası olarak “session ID” kullanmak kesinlikle kaçınmanız gereken bir unsurdur. Oturum kimlik numarası olarak Türkçe’ye çevirebileceğimiz session IDleri, site her ziyaret edildiğinde değişir ve bu da, sitenizde aynı içeriğe sahip olan web sayfaları için farklı adreslerin belirmesine yol açar. Bunun sonucunda da arama motorları, farklı adresler altında aynı içeriğin yer alması sebebiyle sitenizi spam olarak mimleyebilir ve bunun sonucunda da arama motorlarının veritabanından kaldırılabilirsiniz. Bu konuya daha sonra değineceğiz.
Hem insanlar tarafından hem de botlar tarafından okunabilir URL şemalarını tercih edin. http://www.firmaadi.com/index.php?cat=yazilar&yil=2009&ay=09&ad=ayakkabi yerinehttp://www.firmaadi.com/yazi/2009/09/ayakkabi/ türünde anlaşılması daha kolay bir şema tercih etmenizi öneririm. Ayrıca URL şemalarını hazırlarken, ay ve yıl gibi tarih belirten gereksiz elementlerden de kaçının.http://www.firmaadi.com/yazi/2009/09/seonedir/ yerinehttp://www.firmaadi.com/seo-nedir/ benzeri bir URL şemasını tercih etmelisiniz.

Alakalı Sayfa Başlıkları Kullanma
Site içeriğinizi özetleyen başlıklar kullanın.
Site içeriğinizi özetleyen başlıklar kullanın.
TITLE etiketleri arasındaki metin – tarayıcı penceresinin en üstünde görülen başlık metni bir sayfanın en önemli elementidir. Aslında bir adım daha öteye gidip sayfanızın içeriğinden sonra gelen en önemli element olduğunu bile söyleyebilirim.
Her bir sayfadaki başlığın içerik ile alakalı anahtar kelimeleri içerdiğinden emin olun. Başlık yapısının nasıl olması gerektiğini merak ediyorsanız, Sayfa Başlığı -> Site Adı sıralamasına sahip bir başlık, Site Adı -> Sayfa Başlığı sıralamasına sahip bir başlığa oranla daima daha çok tercih edilir. Başlığın mümkün olduğu kadar kısa olması gerektiğine inanmayın ancak öte yandan da çok uzun başlık olmaktan kaçının. 60 karakter civarında bir başlık yeterli olacaktır.
Ayrıca başlık metninde kullanacağınız anahtar kelimeleri seçerken, aşırıya kaçmaktan kaçının. Eğer arama motorları sayfa başlığında çok fazla sayıda anahtar kelime görürse, bir süre sonra sitenizin mimlenerek veritabanlarından kaldırıldığını göreceksiniz. Unutmayın, başlık metni, arama motoru sonuç sayfalarında görünen başlıktır. Spam yapıyor gibi görünmeden mümkün olan en fazla miktarda bilgiyi başlığınız üzerinden vermeye çalışın.

Meta Elementlerini İyileştirme

Meta elementleri her ne kadar eskisi kadar önemli olmasa da kullanmakta sakınca yoktur.
Sayfalarda kullanılan meta elementleri eskiden günümüze oranla çok daha fazla bir öneme sahipti. Ancak bu alan spamcılar tarafından kullanılmaya başlandığında, arama motorları bu kısma eskiden olduğu kadar önem vermemeye başladılar.
Bunu söylemiş olmakla birlikte, meta description (açıklama) elementini girmenin herhangi bir zararı yoktur. Bu metin, sitenizin tanımlanmasında kullanılır. Bu metni 200 karakter ile sınırlandırmaya çalışın, içeriğini sade tutun, dilbilgisi açısından hatasız olmasına özen gösterin ve alakalı anahtar kelimeleri içermesini sağlayın. Son olarak bu açıklama alanının her sayfada özgün olduğundan emin olun.
Sayfa Altyapısını Optimize Etme
Sitenizdeki içeriği bölümlendirin ve ona uygun şekilde kodlayın.
Sitenizdeki içeriği bölümlendirin ve ona uygun şekilde kodlayın.
Anahatlar (layout) siteden siteye değişkenlik gösterir. Yan çubuğun (sidebar) ve gezinti elementlerinin (navigasyon – navigation) konumu da zira o şekilde. Ancak çekirdek kodlamanın kendisine geldiğimizde site içeriğini body etiketine mümkün olduğu kadar kısa tutmanız önerirlir. Eğer diğer elementler içerikten önce kodlanması gerekiyorsa, CSSkullanarak onu içerikten önce konumlandırmaya çalışın, kodu içerikten önce yerleştirerek değil.
Altlıklar (footer) sitenizdeki diğer içeriklere link vermek için kullanabileceğiniz mükemmel bir alandır. Altlık kısmını kesinlikle görmezden gelmeyin. Son yazılarınıza, popüler yazılarınıza altlık üzerinden link verin. Bunu söylemiş olmakla birlikte, altlık kısmını birer link cenneti olarak düzenlemekten kaçının.
Uygun Etiketleri Kullanın
Her HTML etiketi bir amaca hizmet eder.
Her HTML etiketi bir amaca hizmet eder.
Bir web sitesini kodlarken doğru etiketleri kullanın. Heading (başlık) etiketleri (H1, H2,H3, H4, H5, H6) genellikle kullanılmaz ancak bu yanlıştır. İnsanlar genellikle genel divetiketlerini kullanarak sitenin önemli alanlarını belirlerler. Bu yanlıştır. Sırf kodun kendisine bakarak başlık etiketleri, sayfanın hiyerarşisini anlamamıza yardımcı olur ve bu botlar için de geçerlidir. H1 etiketini yazının başlığını belirlemek, H2 etiketini ise o başlığın altındaki diğer tüm alt başlıkları tanımlamak için kullanın.
Eğer yazılarınıza bazı kodları dahil edecekseniz, pre etiketini kullanın. Eğer yazınızın içerisinde bazı alanları vurgulamak istiyorsanız, onları koyu olarak belirtin (strongetiketi). Botlar, vurgulanan metinleri, metnin geri kalanına oranla daha fazla dikkate alırlar, tıpkı biz insanların bir sayfaya ilk baktığımızda vurgulanan metinleri algıladığımız gibi. Her zaman olduğu gibi bunu da ölçülü kullanın. Spam yaptığınız için mimlenmek istemezsiniz.

Doğru Linkler Kullanma

Link oluştururken, “buraya tıklayın” tarzı bağlantılardan kaçının. Bu bağlantılar SEO dostu değillerdir. Link verdiğiniz sayfanın başlığını ya da konusunu, link uygulanan metne dahil etmeye çalışın. Bu aslında kulağa geldiği kadar zor değil. Örneğin, “yazının devamı” yerine “SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Nedir, Nasıl Yapılır yazısının devamı” şeklinde bir bağlantı verebilirsiniz. Bu tip linkler vermek çok zamanınızı almadığı gibi, SEO açısından oldukça getirisi vardır.
Sitenizdeki bir sayfaya link verirken, anchor metninin mümkün olduğu kadar odaklı olmasına özen gösterin. “Portfolyo” kelimesi “Çalışmalarım” kelimesinden çok daha önemlidir. Çalışmalarım her ne kadar daha ilgi çekici olsa da, portfolyo kelimesinin SEO açısından daha fazla değeri vardır.
Site İçi Link Verme
Site içi link vermekten kaçınmayın.
Site içi link vermekten kaçınmayın.
Sitenizdeki sayfalara link vermekten çekinmeyin. Eğer sitenizdeki sayfa sayısı azsa, tüm sayfalara sitenizdeki gezinti çubuğu kısmından link verebilirsiniz. Ancak çok miktarda sayfanız varsa, o zaman sadece ana kategori sayfalarını menünüze ekleyebilir, diğer sayfalara ise kategori sayfalarından link verebilirsiniz. Nasıl yaparsanız yapın, sitenizdeki sayfalara linkler aracılığı ile ulaşılabildiğinden emin olun.
Örneğin, sitenizde en çok okunan yazıların yer aldığı bir kutuyu her sayfaya ekleyebilirsiniz. Bu sayede SEO’nun gerektirdiği site içi linklemeyi yapabildiğiniz gibi, ziyaretçileriniz de sitenizdeki en popüler yazılara kolayca ulaşmış olurlar. Bu sayede onları da sitenizde tutabilmiş olursunuz.

Sitenizi Erişilebilir Yapın

Sitenizi daima insanlar için tasarlayın, makineler için kodlayın.
Arama motorlarının sitenize ziyaretçi göndermek için varolduğunu aklınızdan çıkarmayın. Bunun anlamı, sitenizin ana hedefi insanlar olmalıdır, bu sebeple de sitenizin tasarımını ona göre şekillendirin.
Sitenizdeki tüm görsellere alt özniteliklerini dahil etmeyi unutmayın. Bu sadece doğru kodlama açısından dikkat etmeniz gereken bir unsur olmakla kalmaz, ayrıca iyi bir pratiktir de. Eğer uygunsa, alt özniteliğine bazı anahtar kelimeleri serpiştirmeyi ihmal etmeyin. Arama motorlarının resmi insanlar gibi “göremediğini” ve bu sebeple de alt özniteliğinde belirttiğiniz metne bakarak resmin içeriğini anlamaya çalıştığını unutmayın. Kullanacağınız anahtar kelimeler onların bu görsellerin uygunluğunu anlamalarına yardımcı olduğunu unutmayın. Yine her zaman olduğu gibi, anahtar kelimelerinizi ölçülü kullanın. Sade ve basit olsun.
Ayrıca içeriğinizi JavaScript ve Flash ardına da gizlemeyin lütfen. Arama motorları bu tip içeriği göremezler. Arama motorlarının gözünde de bir içeriğiniz olmadığı sürece, sitenizin tüm genel amacı suya düşmüş olur. Bundan mümkün olduğu kadar kaçının.

Kopya İçerikten (Duplicate Content) Kaçının

Google vb arama motorları duplicate content konusunda çok hassastır.
Google aynı site içerisinde aynı içeriğe sahip farklı sayfalar barındıran sitelere karşı çok katıdır ve bu tip siteleri gözünü kırpmadan cezalandırır. Bu, ilgili içeriğin ister aynı, ister farklı alan adları olması durumunda da geçerlidir. Eğer tümüyle birebir aynı içerik farklı sayfalar üzerinde yer alıyorsa, Google tarafından arşivine en son dahil edilen web sitesi cezalandırılır.
Ayrıca sitenizdeki her sayfada aynı içeriği kullanmaktan kaçının. Sitenizin footer kısmında kullandığınız metin elbette her sayfada tekrar edecektir ancak bu kısım başlı başına bir makale olacak kadar uzunsa o zaman sitenizin geneli cezalandırılır.
Son olarak, siteniz farklı adresler üzerinde yazıcı dostu olarak tabir edilen tasarıma ancak aynı içeriğe sahip siteler barındırıyor olabilir. Bu gibi durumlarda robots.txt dosyasını kullanarak bu tip dosyalara erişimi engelleyin.

Robots.txt Kullanmak
Robots.txt dosyasını kullanarak sitenize arama motorlarının erişimini kısıtlayabilirsiniz.
Robots.txt dosyasını kullanarak sitenize arama motorlarının erişimini kısıtlayabilirsiniz.
Sitenizin farklı kısımlarına erişim imkanı vermek ya da bu kısımlara arama motorlarının erişimini engellemek için robots.txt dosyasını kullanın. Tek yapmanız gereken bir robots.txt dosyası oluşturmak ve bu dosyayı sitenizin kök dizinine yerleştirmek. Ardından ilgili dosya içerisinde belirttiğiniz tüm kurallara arama motorları dikkat edecektir.
robots.txt dosyası salt metin tabanlı bir dosya olmasına rağmen yapabildikleri açısından oldukça güçlüdür. Bu dosya aracılığı ile sitenizdeki belirli bir klasör altındaki tüm dosyalara arama motorlarının erişimini engelleyebilir, ya da sadece belirli arama motorlarını engelleyebilirsiniz. Bu konu hakkında daha detaylı bir yazıyı ilerleyen günlerde yayımlayacağız.

Site Haritası Oluşturmak

Site haritaları (sitemap), sitenizin derinliklerinde kalmış içeriğin arama motorları tarafından ulaşılabilmesini sağlar.
Site haritası (sitemap) adı verilen dosyalar, sitenizdeki tüm sayfaların adreslerinin yer aldığı metin tabanlı bir dosyadır ve arama motorlarının sitenizdeki linkler aracılığı ile erişmesinin mümkün olmadığı sayfaların var olması durumunda kullanılır. Ziyaretçileriniz için HTML tabanlı bir site haritası ve arama motorları için de XML tabanlı bir site haritası oluşturmanız önerilir. Eğer mümkünse de bu her iki dosyaya site üzerinden link vermeniz tavsiye edilir.

Frame Kullanmaktan Kaçınmak

Frame (Çerçeve) kullanmayın, kullandırtmayın.
Bunun ne kadar önemli olduğunu size anlatamam: çerçeveler (frame) kötüdür. Hem web geliştiricileri için hem de SEO açısından frame kullanımının hiçbir faydası yoktur. Frameler içerisindeki içerik genel olarak arama motorları tarafından algılanamazlar.
Daha da önemlisi, eğer çerçeve içerisindeki sayfalardan birisi arşivlenirse, o sayfaya arama motorları üzerinden gelen bir kişi, o sayfayı içeren çerçevelerden oluşan sayfayı göremeyeceğinden, sitenizin içerisinde gezinmesi oldukça zordur. Kesinlikle ama kesinlikle kullanmanız gerekmediği sürece frame kullanmayın.

Gereksiz Kod Kullanmaktan Kaçınmak
Gereksiz HTML kodu kullanmaktan kaçının. Sitenizin kaynak kodunda HTML kodundan çok içerik olmalı.
Gereksiz HTML kodu kullanmaktan kaçının. Sitenizin kaynak kodunda HTML kodundan çok içerik olmalı.
Bununla iki şeyi kastediyorum aslında. İlki, JavaScript ve CSS dosyalarınızı ayrı dosyalar altında tutun ve sayfanız üzerinden o dosyaları çağırın. Arama motorlarının gönderdiği örümceklerin bu kodlarla hiçbir işi olmaz, bu sebeple de bu kodları sayfanızın çekirdek kodundan kaldırmanız önerilir.
Sunumsal kod kullanmaktan da kaçının. Bu sadece SEO açısından önemli değildir, ayrıca iyi bir pratiktir de. HTML kodunuz site içeriğinin nasıl görüntülenmesi gerektiğine dair herhangi bir kod içermemelidir ve yine aynı şekilde botların da bu kodlarla herhangi bir işi olmaz. Sitenizin sunumuna, tasarımınına, görünümüne dair tüm kodları CSS üzerine yerleştirin ve HTML kodunuzu mümkün olduğu kadar içeriğe odaklayın.

Sadece Flash Tabanlı Menü Kullanmayın
Flash dosyalarının içeriği arama motorları tarafından arşivlenemez.
Pek çok tasarımcı ve geliştirici bu kuralı gözardı etmektedir. Arama motorları flash içerikleri üzerinden diğer sayfalara geçiş yapamazlar ve sitenizin menüsü sadece flash tabanlı ise, o zaman arama motorları da ana sayfanız dışında başka hiçbir sayfayı tarayamazlar.
Eğer sitenizin tamamı flash tabanlı ise, o zaman sitenizin metin tabanlı bir sürümünü de barındırmak ve ona ana sayfa üzerinden link vermeniz yerinde olur. Bu sayede arama motorlarının gezinebileceği ve içeriğini arşivlerine dahil edebileceği bir ortam oluşmuş olur.

Ortak Bir Alan Adı Yapısı Kullanın
Site genelindeki linklerinizde tek tip bir alan adı kullanın.
Site genelindeki linklerinizde tek tip bir alan adı kullanın.
Sitenizin genelinde sürekli olarak kullanacağınız ortak bir alan adı yapısı belirleyin ve ona sadık kalın. Ben www.siteadi.com türünde alan adı kullanımını tercih ederim ama siz http://siteadi.com türünde (başında www. olmadan) bir alan adı kullanımını tercih edebilirsiniz.
Ayrıca adreslerin sonundaki bölü işaretini (trailing slash) kullanıp kullanmayacağınızı da belirleyin. Arama motorları http://www.siteadi.com/seo ilehttp://www.siteadi.com/seo/ adreslerini iki farklı sayfa olarak algılayabilirler ve bu her iki adresin içeriği de aynı olacağı için arama motorlarının sizi yasaklaması ile karşılaşabilirsiniz. Bu sorunu gidermek için 301 yönlendirmesi kullanabilirsiniz. 301 Redirect (301 Yönlendirmesi) hakkında detaylı bir yazı önümüzdeki günlerde sitemizde yayımlanacaktır.

Sitenizi Dizinlere Kayıt Edin

Sitenizi kaliteli dizinlere ve arama motorlarına kaydettirin.
Eğer siteniz henüz yeni ise ve arama motorları tarafından tamamen arşivlenmemişse, o zaman sitenizi arama motorlarına ve site konunuzla ilgili siteleri içeren dizin sitelerine kaydettirmeniz önerilir. Bu sadece arama motorlarına sitenizi tanıtmakla kalmaz, ayrıca çok miktarda yeni ziyaretçinin de sitenize gelmesini sağlar.
Tamamen güvenmediğiniz kişilere sitenizi kayıt ettirmeleri için güvenmeyin. Bu tip kişi ve kuruluşların pek çoğu link çifltliği (link farm) adı verilen ve üzerlerinde binlerce link barındıran sitelere sizin sitenizi gönderecektir. Arama motorları link çiftliklerini sevmez ve sizin bu gibi sitelere sitenizi kaydettirmeniz durumunda sitenizi yasaklayabilirler. Sadece önemli arama motorlarına ve DMOZ gibi bilinen web dizinlerine güvenin.

Kırık Linkleri Kontrol Edin

Sitenizdeki tüm linklerin çalışan bir sayfaya yönlendirildiğinden emin olun.
Arama motorlarının gönderdiği örümcekleri ana sayfanız üzerinden varolmayan bir sayfaya verilen linkten daha çabuk hiçbir şey durduramaz. Sitenizde çalışmayan bir link olup olmadığını tekrar tekrar kontrol edin ve eğer varsa bu linkleri mümkün olduğu kadar çabuk düzeltin.
Uygun bir 404 hatası sayfası oluşturun ve arama motorlarının ya da ziyaretçilerin bu sayfaya ulaşması durumunda onları yönlendirecek bazı linklerin bu sayfada yer almasını sağlayın.

Benzer Sitelerden Link Alın

Sizinle aynı kategorideki sitelerden backlink alın.
Bu çok önemli bir adımdır ve doğru yapılması için çok zaman gerekecektir. İdeal olarak pek çok sitenin sitenize ve yazılarınıza link vermesini isteyeceksinizdir. Sitenize verilen her link ona verilmiş olan olumlu bir oy olarak algılanır. Sizin sitenizle aynı kullanıcı tabanına sahip diğer sitelerden link almak gerçekten çok önemlidir zira günümüzde arama motorlarının bir sitenin önemini ve popülerliğini belirlemesinde kullandıkları belki de en önemli unsur, sitenize verilen linklerin sayısı ve tutarlılığıdır, zira eğer sizin sitenize pek çok site link veriyorsa, o zaman sitenizin içeriği muhtemelen tanıtılmaya değerdir.
Ne yazık ki bu, uzun, yorucu ve sonu gelmeyen bir görevdir ve bunun sürdürülebilirliğini sağlamak için yapabileceğiniz tek bir şey vardır ki o da: kaliteli içerik. Eğer siteniz üzerinden kaliteli içerik sunarsanız bir süre sonra insanların sizin sitenize link vermeye başladığını göreceksinizdir. Sitenize ne kadar çok site link verirse, sitenizin arama motoru sonuç sayfalarındaki sıralaması da o kadar iyi olacaktır.
Sitenize link almak için hilekar yöntemlere başvurmaktan kaçının. Bu link çiftliklerini de kapsamaktadır. Bu tip şeyler yapmak sitenizin kısa süre içerisinde arama motorlarından kovulmasına yol açacaktır. Kabul edilen link türlerinin başında sitenize verilen link karşılığında sizin, size link veren siteye link vermek zorunda olmadığınız siteler gelmektedir.
Örneğin eğer web ve teknoloji içerikli bir siteniz var ise ve link almak istiyorsanızSEOmium için yazı yazabilir ve karşılığında sitenize geri link alabilirsiniz. Sitemize yazı gönderebilmek için bize seo@seomium.com adresine mail atarak ulaşabilirsiniz.

Uygun Araçları Kullanın

Doğru SEO araçlarını kullanarak siteniz hakkında derinlemesine bilgi alabilirsiniz.
Google Analytics gibi web araçlarını kullanarak sitenize gelen ziyaretçilerin profilini çıkarabilir, onların hangi sayfalarda daha çok zaman geçirdiğini görebilir ve hangi sayfaların popüler olduğunu belirleyebilirsiniz. Bu tip verileri kullanarak sitenizin genelinde ince ayar yapabilirsiniz.
Google Webmaster Araçları’nı da unutmayın. Bu araç sitenize gelen ziyaretçilerin hangi anahtar kelimeleri kullandığını, arama motorunun siteniz üzerinde herhangi bir hataya rastlayıp rastlamadığını belirlemenizi sağlar. Özellikle arama motoru optimizasyonuyaparken bu tip bilgiler sizin için paha biçilmez değere sahiptir.

Black Hat Tekniklerinden Uzak Durun

İçerisinde en ufak bir hile barındıran yöntemlerden bile uzak durun.
Son olarak belki de bu listedeki en önemli maddeyi belirtmek istiyorum. Hile yapmayın, hile yapmaktan sonuna kadar uzak durun. Arama motorları er ya da geç, muhtemelen tahmin ettiğinizden çok daha önce, link çiftlikleri, çapraz linkleme ya da keyword stuffing adı verilen teknikleri kullanan siteleri fark edecek ve sitenizi bir daha veritabanlarına eklememek üzere çıkaracaktır.

Sonuçları Bekleyin
Buraya kadar her şeyi doğru yaptıysanız tek yapmanız gereken şey beklemek, kaliteli içerik oluşturmaya devam etmek ve sıralamanızın yükselmesini izlemek olacaktır. Sabırlı olun, bu tip şeyler bir gecede olmuyor ancak doğru adımları attığınızda kesinlikle sizi memnun eden sonuçlar alacağınızdan şüpheniz olmasın.

Öğrenmeye Devam Edin
Bu listedeki maddeler aslında dağın sadece görünen kısmını oluşturuyor. SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) inanılmaz büyük bir dünyadır. Google’ın 2008 yılı içerisinde arama motoru algoritmasını günde bir kereden daha fazla kez değiştirdiğini biliyor muydunuz? Öğrenmenin sonu yoktur.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder