Blogger tarafından desteklenmektedir.

Google Analytıcs, Google Adwords, Google Adsense Nedir, Ne işe Yarar..


Google Analytics
Google Analytics öncelikle ücretsiz bir google aracı, adwords hesabınız olmasına gerek yok (aylık sayfa gösteriminiz 5 milyon olana kadar ücretsiz kullanabilirsiniz) internet siteniz var ve kullanıcılarınızı detaylı tanımak istiyorsanız kullanabilirsiniz.

Kullanıcılarınız hakkında, yani sitenizi ziyaret eden kişiler hakkında detaylı bilgi almak cümlesi bile google analytics için çok hafif bir cümledir. Çünkü google analytics sitenizi ziyaret edenlerin genel bilgilerinin yanısıra çok daha detaylı bilgileri size verebilir. Size sitenize gelen kullanıcılar hangi sitelerden gelmiş, bir yerde reklamınızı mı tıklamış gelmiş, geldikten sonra sitenizde ne kadar durmuş, hemen çıkmış mı, peki ne yapmış siteniz içerisinde üye olmuş mu, ürün almış mı, aldıysa ne kadarlık ürün almış, peki acaba bilgisayarında vista mı kullanıyor xp mi, flash programı var mı, java kullanıyor mu, hangi ilden gelmiş, internet hızı nasıl …. ve daha bir sürü bilgiyi verebilir. Nasıl sizce de etkileyici değil mi? Müşterilerinizi bundan daha iyi tanıma yöntemi olabilir mi? Ve inanın daha birçoğunu söylemedim.

Yapmanız gereken şey çok basit aslında bir gmail hesabınız olsun ya da direkt girin http://www.google.com/analytics/tr-TR/ adresine ve kayıt olun. Daha sonra gerekli aşamaları geçtikten sonra analytics’in size verdiği kodu alıp sitenizin ana sayfasınızın kod bölümüne yapıştırarak sitenizi hemen izlemeye başlayabilirsiniz.

Google Analytics Ne İşe Yarar?

Sayfanın ortasında yer alan gri başlıklı alan Web site profili veya profillerinizi gösterir. Profil, Analytics raporlarında ne tür verilerin gösterileceğine karar veren kuralların tamamını temsil eder. Belli bir profile ait kurallar, kullanıcı erişim seviyelerini, gelişmiş yapılandırmaları ve en önemlisi, izlenmekte olan web sitesini içerir. İstediğiniz kadar profil yaratabilirsiniz. Tek bir profil genellikle tek bir etki alanına karşılık gelmekle birlikte, tek bir etki alanını izlemek için birden çok profilin kullanıldığı durumlar da vardır. Bir Google Analytics hesabı için her zaman en az bir profilinizin olması gerekir.

Web Sitesi Profilleri tablosundan istediğiniz zaman kontrol edebilirsiniz. İzleme kodunuzu yükledikten sonra “Durum” sütununda aşağıdaki ikonlardan birini göreceksiniz.

Google Adwords 

Adwords nedir ? Adwords işletme veya kuruluşların internet üzerinde online reklamlarını yapabilmesi için geliştirilmiş online reklamcılık biçimidir.Türkiye’de internet kullanıcılarının %95′i “google.com.tr ” üzerinden arama yapmaktadırlar. Bu google ve işletmeler için bulunmaz bir fırsattır.
İşletme ve kuruluşlar sattığı ürünleri ve hizmetleri veya bu bir eğitim kurumu olup eğitim veriyor olabilir, internet üzerinde birçok şekilde reklamını ve tanıtımını yapabiliyorlar, ama bunların arasından hiç kuşkusuz google Adwords Reklam‘ları diğerlerine göre çok popüler ve en çok kullanılanıdır. Google’ın Adwords ürünü haricinde yararlı ve ücretsiz birçok uygulalamasıda olduğundan her zaman ön plana çıkmıştır ve sürekli gelişim ve yenilikler adına çalışmalara devam ederek yaşantımıza yenilikler katmaktadır.
Günümüzde artık insanlar alışverişlerini internet üzerinden korkmadan yapabiliyor, çünkü eskiye oranla daha fazla bilinçlendiler, bir ürünü almaya karar vermeden önce internet üzerinden bilgi ve fiyat araştırması yapıyorlar, hangi ürün yeni, hangisi revaçta yada hangi üründe % kaç indirim var, hangi firma daha ucuz fiyat veriyor vs… bunun gibi birçok sorulara internet üzerinde yanıt arıyorlar ve elbetteki Türkiye’deki en büyük kitle arama sorgularını Google’ın Arama Motoru üzerinden gerçekleştiriyor.

İşte bu noktada Adwords reklamları ile karşılaşıyoruz, google.com.tr üzerinden bir arama sorgusu yaptığınızda Örnek resimdeki gibi karşımıza arama sonuçları çıkmaktadır, burda sarı çizgi ile çizilmiş alanın içerisindeki sonuçlar Adwords Sponsor Reklamları‘dır.


Resimde görüldüğü üzere Sorgu olarak SPOR AYAKKABI araması yapılmış ve reklamlar sonuçlarda turuncu renkli alanda 3 ayrı firma ve sağ bölümde de alt ata sıralanmış olarak görülmektedir. Google Reklamlarında sıralama Turuncu alanda 3 reklam 1.2.3.cü olarak sıralanmış ve sağdaki bölmeden 4.5.6.7.8.9.10 ve 11.ci olarak görüntülenmiştir. Herşey buraya kadar gayet basit görünsede arama yapan kişilerin görmediği ve bu reklamlar buraya yerleşmeden hangi kriterlerden geçerek buraya geldikleri ve sıralamadaki yerlerini nasıl aldıkları ?
Google’ın belli bir algoritmaya göre sıralandırma yaparak reklamları yerleştirmiş olması ve reklam verenler arasında bir rekabet ortamı olması reklam bütçelerini ve kampayalarını en iyi şekilde yapılandırarak kullanan reklam verenlerin sıralamada üst yerlerde alması bunun en basit cevabıdır. Herhangi bir kişi kurum veya kuruluş yada işletme bir ürününü veya hizmetini adwords’un online reklamları sayesinde çok rahat bir şekilde hedeflediği pazardaki kitlelere pazarlayabilir. Adwords reklamlarında kampanyalar oluşturarak yer ve bölge, dil ve saat, çalışma gününü seçebiliyoruz, hangi anahtar kelimelerle aramalarda görünebileceğimizi ve hangi kelimeye 1 Tıklama Başına Maksimum kaç TL. ödeyeceğimizi yine kendimiz belirliyebiliryoruz.
Adwords hesabımızı açtıktan sonra ilk reklamımızı vermek için Günlük Reklam bütçesi belirlememiz gerekiyor. Örneğin Günlük 20TL bütçe ayırdğımızı varsayalım. Tabiki buda aylık 20X30=600TL ye denk gelecektir.
Adwords hesaplarında her kampanya için ayrı bütçe verebiliyoruz. örneğin firmamızın günlük 50TL reklam bütçesi varsa Adwords’te buna 25TL’lik iki ayrı kampanya hazırlayabiliriz.
Google Reklamlarının çeşitleri vardır,
Google Arama Ağı Reklamları (Sadece aramalar için sonuçlarda görünür) Tıklama Başına Maliyet (TBM) ile ücretlendirilir.
Google Görüntülü Reklamlar (Display Reklam) ise Websitelerine reklam alan web site sahiplerinin belirledikleri alanlarda reklam veren kişilerin reklamları gösterilir. Bunlar resim, flash reklam ve Video reklamlardır. Bu reklam alanlarında metin reklamlarda gösterilebilir. Tıklama Başına Maliyet (TBM) ve Bin Gösterim Başına Maliyet (BGBM) olarak iki ayrı türde ücretlendirilirler.

Bir kullanıcı google üzerinde arama yapar ve eğer çıkan sonuçlarda sizin reklamlarınızı görürse bir ücret ödemezsiniz. Kişinin reklamınıza tıkladıktan ve sitenize girdikten sonra bir ücretlendirme yapar.

BGBM ile verilen bir görüntülü reklamda ise o reklam 1000 defa görüntülenmesinden sonra ücret ödenir.




Google Adsense

Google’nin en önemli hizmetlerinden biridir.Site sahipleri Google Adsense sayesinde sitelerinde Google Reklamlarını yayınlayabilir,hitine ve tıklanma oranına göre Google’dan parasını alabilir.



Şu iki servisi karıştırmayalım önce;

                                            Google Adsense : Google’dan reklam alma
                                            Google Adwords : Google’ye reklam verme

Kısacası buradan çıkardığımız sonuç Google Adsense yayıncıları,Google Adwords reklam verenlerinin reklamlarını yayınlarlar.Google Adsense yayıncıları Google’dan para alır,Google Adwords reklam verenleri hit karşılığında Google’ye para öderler.
Eğer bir web siteniz var,ve o siteden para kazanmak istiyorsanız hemen Google Adsense Sayfası‘na tıklayın.Yeni reklam yayıncıları alınmaya devam ediyor,ancak her site burada olacak diye bir kaide yok tabiki.Başvuru yaptığınız hesaplar Google Adsense editörleri tarafından incelenir,uygun bilgiler sonrası hesabınızı kabul ederler.Tabiki reddetme gibi bir durumda söz konusu.

Google Adsense’de çeşitli reklam seçenekleri vardır. Bu reklam seçeneklerine gelince ;

İçerik İçin AdSense
Burası en populer reklam seçeneğidir.Kullanıcıların bir çoğu reklamları buradan seçer.Bu bölümde gelişmiş seçenekler vardır.Örneğin tercihinize göre Görsel ya da Text reklam yayınlayabilirsiniz.Ya da ikisini aynı anda yayınlayabilirsiniz.Ayrıca Text reklamlar için kendinize özel reklam paletide hazırlayabilirsiniz.

Ayrıca buraya tıkladığınız zaman ‘Bağlantı birimi’ adında bir reklam seçeneği ile karşılaşacaksınız.Burası Google Adsense’nin açıklamasına göre sitenizle alakalı bağlantıları gösterir.Ziyaretci bu bağlantılara tıkladığı zaman içeriği birbirine yakın bir reklam menüsü ile karşılaşır.

Arama İçin Adsense
Bu reklam seçeneğinde bizzat Google’nin reklamını yapmış olursunuz.Sitenizin her hangi bir yerine Google Adsense’nin size bu reklam seçeneği ile ilgili kodu yayınladığınız zaman Google’ye özel bir palet oluşur sitenizde ve siteniz üzerinden ziyaretcilerinize küçük bir Google Arama Motoru oluşturursunuz.

Buradaki reklam seçeneğinin Google Adwords ile hiçbir alakası yoktur.Tamamen Google’nin kendi reklamıdır.Ve palet içerisinde ‘Google’ye Özel Arama’ yazısıyla karşılaşır ziyaretcileriniz.

Beslemeler İçin Adsense
Bu reklam seçeneği gayet basittir.Bir Adsense hesabınız var ise panelinizden de görebileceğiniz gibi bir ‘RSS’ iconu vardır.Bu da demek oluyor ki halk arasında ‘Sitenin basit arayüzü’ olarak bilinen RSS’lere reklam ekleyebilirsiniz.Pek yaygın olmayan bir reklam seçeneğidir.

Etki Alanı İçin Adsense
Google Adsense diyorki; Reklamları eklemek istediğiniz,kazanç elde etmek istediğiniz ve geliştirilmemiş bir özel alanınız var ise burası tam size göre.Burada basit bir kural vardır,sadece 1500 alan ekleyebilirsiniz.Alanlarınızı oluşturduktan sonra buradaki Reklam Yöneticisine ekliyoruz alanımızı ve kendimize özel reklamımızı hazırlıyoruz.

Google Adsense Kuralları

Google Adsense’nin en çok dikkat ettiği kural ‘Kullanıcıyı Reklamlara Teşvik Etme’dir.Örneğin reklamın yanında,üstünde ve ya altında ‘Lütfen Reklama Tıklayınız’ , ‘Reklama Tıklamazsanız Üyeliğiniz Aktif Olmaz’ , ‘Linkleri Görmek İçin Reklama Tıklayın’ gibisinden yazılar direkt Google Adsense’den ban sebebidir.

Geçersiz Tıklamalar : Google Adsense’nin altın kurallarından biriside budur.Reklam Yayıncısı,daha fazla kazanmak için bazı hilelere başvurabilir.Google Adsense bu hilelere kanmadığını defalarca göstermiştir ve hile yapanları sorgusuz banlamıştır.Amaç, kendileri ve Adwords yayıncısının parasını korumaktır.

Site İçeriği : Google Adsense, Mp3,VVarez,Adult gibi sitelere asla reklam vermez.Ancak adult sitelerin reklamını alır.En çokta burada eleştiri alır.

Reklam Yerleşimi : Google Adsense’nin yeni getirisi şudur ve bu sistem otomatik olarak devreye girer; bir sayfada 1 Arama İçin Adsense, 3 İçeriğe göre Adsense olmalıdır ve daha fazlası zaten kendiliğinden görünmez.
Google Adsense’nin en çok önemsediği kurallar bunlardır,ve bu kuralları
uyguladığınız taktirde bir sorun teşkil etmeyecektir.

Sitemde istemediğim reklamlar var,ya da Adult Reklamlar var bunun önüne nasıl geçerim ?

Gayet basittir.Google Adsense’nin reklam filtresi vardır ve istemediğiniz reklamları sitenizde göstermeyebilirsiniz.AdSense Kurulumu, Rekabetçi Reklam Filtresi seçeneğinden istemediğiniz reklam verenin URL’sini ekleyebilirsiniz ve bu değişiklikten 4-5 saat sonra istemediğiniz reklamlar bir daha sitenizde görünmez.

Neye göre kazanıyoruz ?

Her kelimenin kendisine göre bir değeri vardır.Google Adwords reklam verenleri kendi verdiği reklamların fiyatlarını da belirleme hakkına sahiptir.Türkçe içeriklerin pek kazandırmadığı açıkca bilinen bir gerçek.Bu yüzden Türk webmasterların İngilizce içerikli Web Sitesi kurmasının nedenlerinden biriside bu.

Birden fazla site ekleyebilir miyim ?

Evet eklerisiniz.AdSense Kurulumu > Kanallar sekmesinde sitelerinizi ekleyebilirsiniz.

Altın Kural ; '' Doğru Adres Vermek ''
Google Adsense kayıt sırasında sizden ev adresinizi isteyecektir.Burada yanlış bilgi verdiğiniz taktirde kazancınız elinize geçmeyecektir.Buradaki nedene gelince , Google Adsense hesap aktivitesi için evinize bir kart gönderecektir.Burada PIN kodu verilecektir ve bu PIN kodunu Banka Hesap Bilgileriyle birlikte eklediğiniz taktirde ödemeleriniz her ay gerçekleştirilecektir.

Sürekli kazanmanın ‘Tek Yolu’

Google Adsense diyorki dürüst olun,kural ihlali yapmadığınız sürece sürekli kazanırsınız.Ancak bilindiği üzere Google Adsense hiçbir zaman hakkını kimseye yedirmemiştir ve her zaman kurallarını katı bir şekilde uygulayıp haksız kazancı engellemiştir.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 yorum:

ejupo dedi ki...

Sadece anahtar kelimeler tüm sorunu çözmüyor artık; çünkü kaliteli anahtar kelimeler çok maliyetli ve diğerleri gerçekten de yeterli trafiği çekmiyor. Bunun yerine iyi bir anahtar kelimeyi uygun fiyata ilk sayfa aramasında çıkarmaya ne dersiniz?
Kulağa mükemmel geliyor biliyorum ama bu sadece Google ile mümkün değil. Ama Google'ın bir başka ürünü olan Youtube ile beraber mümkün. Google kendi ürününe ufak bir ayrıcalık tanımış durumda.Bu konudaki tek Türkçe kaynak da Sayın Musa Erdoğmuş'un yazmış olduğu ParaTube Sistemi isimli kitaptır. Kitap sadece bu teknik için değil aslında. Okuduktan sonra siz de fark edeceksiniz kesin kafanızda bir şimşek çakacaktır ve internette kendinize uygun tekniği kendiniz bulacaksınız.
İlgilenen arkadaşlar var ise link aşağıda:
http://www.xticaret.com/xticaret/?2336_83645_=&ref=blog8

Atahan Nakliyat dedi ki...


kocaeli evden eve nakliyat


izmit evden eve nakliyat

Yorum Gönder