Blogger tarafından desteklenmektedir.

İLETİŞİMDE LASWELL MODELİ






İLETİŞİMDE LASSWELL MODELİ

LASSWELL FORMÜLÜ (1948)

Kim (İletici)
Ne söyler (Gönderi)
Hangi kanal ile (Araç)
Kime (Alıcı)
Ne gibi bir etki ile (Etki)

LASSWELL FORMÜLÜ (1959)

Kim?
Ne söyler?
Hangi kanal ile?
Kime?
Ne gibi bir etkiyle?

- Farklı türde iletişim araştırmalarını göstermek üzere kullanılmıştır. İlk dönem iletişim modellerinin tipik özelliklerini göstermektedir İleticinin alıcıyı etkilemek amacında olduğu daha baştan kabul edilir ve buradan iletişimin iknaya yönelik bir süreç olduğu sonucuna varılır. Bu gibi modeller etkiyi, özellikle kitle iletişiminin yarattığı sonuçları abartma eğilimine katkıda bulunmuştur. Teorinin formüle edildiği dönemde bu son derece normaldir, nitekim siyasal iletişim ve propagandanın yoğun olduğu bir dönemde bu formül, temel olarak siyasal propaganda analizine son derece uygundur. 1958’deki ekler, formülün yanıltıcı olabileceğine ve farklı koşul ve amaçlar altında her şeyin farklılaşacağını varsayar. Geribesleme öğesinin olmaması ciddi bir eleştiri konusudur.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder